
Upoznajemo životinje s farme
Objavljeno: 01. 04. 2025.U dobi iznad godinu i pol dana, djeca počinju intenzivnije razvijati svoje jezične sposobnosti. Počinjemo uočavati kako se njihov vokabular širi, a sposobnost verbalne komunikacije raste. Djeca sve bolje prepoznaju i imenuju životinje, te usvajaju zvukove koje te životinje proizvode. Kako bi dodatno potaknuli ove razvojne procese, priredili smo im aktivnosti u kojima su se upoznali s pet životinja koje obitavaju na farmi: ovcom, svinjom, kravom, kokoškom i patkom.
Svaki dan smo djeci predstavljali jednu životinju, kroz aktivnosti koje su bile prilagođene njihovoj dobi, a ujedno i usmjerene na razvoj njihovih osjetila i motoričkih vještina. S obzirom na to da su djeca u ovoj fazi života najviše angažirana kroz senzorne aktivnosti, sve smo aktivnosti osmislili s ciljem stimuliranja njihove senzomotorike.
Prvi susret sa životinjama započeli smo s ovcom. Djeca su prvo slušala glasanje ovce i prepoznavala ovcu u slikovnicama. Aktivnosti su bile usmjerene na razvoj fine motorike, gdje su djeca ubacivala štapiće kroz rupice na kartonu u obliku ovce, razvijajući preciznost svojih pokreta. Uz ovu aktivnost, ponudili smo im još jednu koja je poticala taktilne osjete – ljepljenje vate na obris ove životinje. Mekoća vate potaknula je djecu da se povežu s različitim teksturama, što je također važno za njihov senzorni razvoj.
Sljedeći dan upoznali smo svinju. Prvo smo im pročitali slikovnicu o Peppi Praščiću i njenom bratu Georgeu koji su se valjali u blatu, a zatim se kupali. Djeca su bila oduševljena interakcijom sa slikovnicom i poticajnim pitanjima kroz koja su tražili odgovore o Peppi i Georgu. Kako bi to znanje prenijeli u praksu, djeca su temperama bojila svinje u smeđu boju, stvarajući dojam blata. Aktivnost je završila pranjem svinja vlažnim maramicama, čime su djeca vježbala finu motoriku i koordinaciju.
Za kravu smo pripremili taktilne i zvučne slikovnice, jer su takve slikovnice od velike važnosti za razvoj djece ove jasličke dobi. Ove slikovnice omogućuju djeci da se uključe u aktivno gledanje, slušanje i dodirom istražuju teksture. Nakon toga, djeca su svojim rukama ostavljala tragove na crtežu krave, koristeći crnu temperu. Ova likovna aktivnost važna je za razvoj koordinacije oko-ruka, a kroz zajednički rad na “Mojoj kravici”, djeca su učila suradnji i zajedništvu.
Za kokošku smo pripremili pjesmu “Koka je snijela jaje” i demonstrirali pomoću aplikacija cijeli proces rađanja pilića. Djeca su bila aktivno uključena, gledajući kako pilići izlaze iz (Kinder) jaja. Uz pomoć kutijica od Kinder jaja, djeca su simbolično izlegla pile i poslije simboličko pile hranili žličicom. Ova aktivnost bila je usmjerena na razvoj koordinacije oko-ruka, jer su djeca prebacivala sjemenke iz jedne posude u drugu, što je važno za razvoj fine motorike.
Za kraj smo djeci predstavili patke. Kroz aktivnosti u vodi, gdje su djeca pljeskala rukama i dodirivala gumene patke u lavoru, djeca su se zabavljala i učila o ponašanju pataka u vodi. Učili smo ih i o važnosti i pravilima igre u vodi koja doprinosi senzornom razvoju.! Djeca su također uživala u pričama o patkama, među kojima je bila slikovnica o “Kvakastoj patki”, koja je izazvala velik interes i oduševljenje.
Ove aktivnosti imaju ključnu ulogu u razvoju jasličara, jer omogućuju djeci da uče kroz sve svoje osjetile – vid, sluh, dodir i miris. Senzomotorika je temelj za razvoj kognitivnih i motoričkih vještina, a svaka od ovih aktivnosti bila je osmišljena kako bi potaknula dječju radoznalost, kreativnost i sposobnost komunikacije. U narednim tjednima planiramo formirati kutak senzomotorike, jer djeca pokazuju veliki interes za takve aktivnosti, a one su im izuzetno korisne za njihov cjelokupni razvoj.