
Senzorne aktivnosti za naše najmlađe
Objavljeno: 27. 04. 2025.
U našoj mlađoj jasličkoj skupini potičemo djecu na istraživanje svijeta oko sebe kroz senzorne aktivnosti koje razvijaju njihove osnovne motoričke, kognitivne i verbalne vještine. Svaka aktivnost je pažljivo osmišljena kako bi djeca kroz igru učila o voću, povrću i bojama, ali i razvijala finu motoriku, koncentraciju i sposobnost verbalizacije.
Jedna od omiljenih im aktivnosti bila je “Busy Board” ploča koja ih je poticala na istraživanje svojih osjetila, posebice taktilnog osjeta. Djeca kroz igru istražuju različite teksture i materijale, aktivirajući ruke, prste i dlanove, dok istovremeno uče verbalizirati ono što osjećaju. Na taj način potičemo razvoj njihove fine motorike i govora.
U drugoj aktivnosti, izradili smo senzorne čarape napunjene grahoricama i kukuruzom. Djeca su uživala u opipavanju različitih tekstura, što je bio izvrstan način za poticanje njihove maštovitosti i razvoja taktilnog osjeta. Kroz igru, djeca također usvajaju nove riječi i razvijaju govor.
Rođendanska zabava s voćem bila je savršena prilika za uvođenje novih aktivnosti. Djeca su imala priliku imenovati voće poput jagode, brusnice, jabuke, kruške i banane, što je bilo izvrstan poticaj za daljnje aktivnosti. Pjesma “Kruška, jabuka, šljiva” zabavljala je djecu i pomogla im u memoriranju, a plastificirani plakati s voćem omogućili su im da prstom označavaju traženo voće ili povrće, vježbajući prepoznavanje i imenovanje.
Kreativna likovna aktivnost s voćem iz pjesmice također je bila izuzetno zabavna – djeca su lijepila komadiće kolaž papira na oblike voća, čime su vježbala koncentraciju, fine motoričke vještine i kreativno izražavanje. Kroz igru, djeca su se povezivala s voćem na dublji način, razvijajući ne samo svoje umjetničke vještine, već i sposobnost pažljivog rada s detaljima.
Senzorne vrećice s vodom i sapunom bile su još jedna zabavna aktivnost koja je djeci omogućila da istražuju skriveno voće i povrće. Pomicanjem tekućine u vrećici, djeca su otkrivala voće i povrće ispod nje, što im je pomoglo u razvoju fine motorike, koordinacije ruka-oči, te sposobnosti prepoznavanja i istraživanja.
U aktivnostima simboličkog “čupanja i sadnje” mrkvice, djeca su učila o bojama i oblicima dok su postavljala mrkvice u odgovarajuće rupe. Ova igra potaknula je razvoj njihovih sposobnosti prepoznavanja boja, logičkog razmišljanja i fine motorike. Neka starija djeca iz grupe već su znala imenovati boje, što je također omogućilo daljnje jačanje njihovih jezičnih vještina.
Aktivnost razvrstavanja šarenih štapića u odgovarajuće utore bila je izvrsna za razvoj koncentracije, preciznosti i fine motorike. Djeca su učila prepoznavati boje i pravilno ih kategorizirati, što je potaknulo njihov kognitivni razvoj.
Za kraj, igra “Kolo boja” pomogla je djeci da povežu štipaljke s određenim bojama s odgovarajućim mjestima u “kolu”. Ova aktivnost razvija koordinaciju ruka-oči, koncentraciju i socijalne vještine, jer djeca uče kako surađivati i dijeliti prostor za igru.
Kroz sve ove aktivnosti, djeca su imala priliku učiti o voću, povrću i bojama, dok su istovremeno razvijala važne vještine poput govora, fine motorike, koncentracije i socijalne interakcije. Svaka aktivnost je dizajnirana s ciljem da potiče dječju znatiželju, kreativnost i sposobnost verbaliziranja iskustava, a sve to u veselom i sigurnom okruženju.