
Prvi koraci u svijetu prirode
Objavljeno: 27. 04. 2025.Uskršnje aktivnosti za djecu bile su prilika za razvoj njihove kreativnosti, fine motorike i simboličkog razmišljanja. Kroz izradu čestitki za roditelje, djeca su uz pomoć odgojiteljica koristila otiske svojih stopala i prstića, stvarajući unikatne uspomene. Ova aktivnost potiče ne samo kreativni izraz, već i socijalnu povezanost s obitelji.
Uz izradu čestitki, djeca su sudjelovala u igri traženja uskršnjih jaja po sobi dnevnog boravka. Ova aktivnost je bila izvrsna prilika za razvijanje pažnje, snalažljivosti i suradnje s prijateljima. Također, odgojiteljice su im čitale slikovnice o Uskrsu, čime su djeca obogatila svoje razumijevanje simbolike ovog blagdana i razvijala jezične vještine.
Nakon Uskrsa, okrenuli smo se biljkama i njihovom rastu, potičući djecu na istraživanje i aktivno sudjelovanje u sadnji. Veliki interes za biljkama je krenuo iza aktivnosti o voću i povrću, a za nas odgojitelje je to bio poticaj da im donesemo potrebne materijale za sadnju – kaliće, zemlju, sjeme i vodu. Svako dijete je imalo priliku posaditi svoje sjeme krastavca, te uz pomoć odgojiteljica zalijevati biljke. Ova aktivnost djeci nije samo omogućila da se upoznaju s osnovnim potrebama biljaka, već je razvijala i odgovornost prema biljkama, jer smo se s djecom dogovorili da će ih redovito zalijevati.
Aktivnost sadnje postala je temelj za daljnje učenje o biljkama. Kroz plastificirane plakate, djeca su učila što je sve potrebno biljci da raste – sunce, zrak, zemlja i prostor. Ovi plakati su im pomogli da na vizualan način shvate što je potrebno za rast biljke, a djeca su uz pomoć odgojiteljica imenovala dijelove biljke poput stabljike i lista, nakon što je sjeme niklo.
Simbolično obilježavanje Dana planeta Zemlje omogućilo je djeci da se povežu s prirodom i shvate važnost njezinog očuvanja. Aktivnost u kojoj su djeca prstima, preko vrećice, mrljala zelenu i plavu boju na papiru stvarajući planetu Zemlju bila je odličan način za razvijanje njihove fine motorike, kao i razumijevanje osnovnih zemljopisnih činjenica. Kroz ovu aktivnost djeca su vizualizirala kontinente i oceane, te su shvatila kako izgledaju prirodni elementi našeg planeta.
Taj dan, osim što su se djeca kreativno izražavala, imala su priliku iskustveno doživjeti vremenske uvjete. Naime, kiša je padala, a grmljavina je bila glasna i snažna, pa smo djecu smjestili u krevete s otvorenim prozorima kako bi mogli promatrati vanjske vremenske prigode. Djeca su znatiželjno osluškivala zvuke kiše i grmljavine, što je dodatno proširilo njihovo razumijevanje prirodnih fenomena i senzorne sposobnosti.
Kao završetak tjedna, kako nam se približavao Proljetni sajam u Čepinu, djeca su simbolički sudjelovala u istom, gdje su brali cvijeće i stvarali vlastitu cvjetnu livadu. Ova aktivnost potaknula je djecu na simboličko istraživanje prirode, a branje cvijeća omogućilo im je da dožive ljepotu proljeća, te da kroz igru bolje razumiju ciklus života biljaka.
Kroz sve ove aktivnosti, djeca su imala priliku učiti o biljkama, njihovom rastu, važnosti očuvanja okoliša, a također su razvijala svoje kreativne sposobnosti, pažljivost, odgovornost i ljubav prema prirodi. Kroz kombinaciju praktičnih i edukativnih iskustava, djeca su imala priliku učiti kroz igru, razvijajući osnovne životne vještine i povećavajući svoju emocionalnu povezanost s prirodom i okolišem.