Tjedan vozila u jasličkoj skupini

Tjedan vozila u jasličkoj skupini

Objavljeno: 25. 05. 2025.

Prateći interese djece, ovoga tjedna u našoj jasličkoj skupini fokus smo stavili na temu vozila, osluškujući izraženo zanimanje dječaka za traktorima i autićima. Interesi djece su najbolji pokazatelji za nas odgojitelje u kojem smjeru treba usmjeriti odgojno – obrazovne aktivnosti. Kroz raznolike i razvojno primjerene aktivnosti, poticali smo dječju radoznalost, simboličku igru, istraživačko učenje te razvoj fine motorike i jezično-govorne kompetencije.
Tjedan smo započeli čitanjem slikovnice s pomičnim prozorčićima čija je tematika bila različite vrste vozila. Ovakav tip knjige potiče djetetovu taktilnu percepciju te motivira na aktivno sudjelovanje u čitanju pomicanjem prozorčića. Uz to, koristili smo i zvučnu slikovnicu o vlakovima gdje je svaki pritisak na gumbić otkrivao autentične zvukove koje vlakovi proizvode, čime se dodatno obogaćivalo dječje senzorno iskustvo i povezivanje slike, zvuka i značenja. Daleko najveći interes pobudila je i stolno-manipulativna didaktička igračka za spuštanje autića niz kosinu, koja je kod djece potaknula usmjerenu pažnju jer su promatrala kako autići putuju niz kosinu. U likovnoj aktivnosti izrađivali smo “Šarenu lokomotivu” koristeći tehniku otiskivanja – djeca su pomoću spužvica umakanih u tempere ostavljala tragove na hamer papiru, a ujedno su i spoznali da je spužvica ostavila trag na hameru.
Zajedno smo promatrali edukativne plakate s prikazima različitih prometnih sredstava, poticali verbalizaciju i imenovanje vozila, kao i prepoznavanje karakterističnih zvukova koje proizvode. Djeca su se uključivala u razgovor o tome gdje pojedina vozila prometuju: zrak, voda ili kopno, čime se poticao razvoj logičkog mišljenja i proširivanje vokabulara. Tjedan smo zaokružili senzorno-simboličkom igrom “Autopraonica”, koja je izazvala veliko oduševljenje. U lavoru smo pripremili sapunicu, uz spužvice, četkice i raznovrsna vozila, od autića do bagera i traktora. Djeca su s velikim zanimanjem prala vozila, surađivala, imitirala radnje odraslih te na spontan i kreativan način učila kroz igru.
Kroz sve aktivnosti zadržali smo razvojno primjeren pristup koji njeguje dječju inicijativu, istraživački duh i igru kao temeljni oblik učenja u ranoj dobi.