
Mali osjećaji i marljive pčele
Objavljeno: 25. 05. 2025.Tjedan emocija u našoj jasličkoj skupini bio je posvećen prepoznavanju, imenovanju i izražavanju osnovnih emocija, važne razvojne vještine koju njegujemo od najranije dobi. Djeca u toj fazi još uvijek uče kako prepoznati emocije na sebi i drugima, a kroz raznovrsne, razvojno primjerene aktivnosti poticali smo ih na prepoznavanje vlastitih i tuđih emocija, empatiju i zajedništvo.
Aktivnosti smo započeli veselo i simbolično: igrom s balonima, gdje su djeca imenovala emocije poput sreće, tuge i iznenađenja, a izrazi lica oslikani na balonima pomogli su im da ih lakše prepoznaju i razlikuju. Nastavili smo s interaktivnim didaktičkim poticajima s pomičnim prozorčićima – djeca su otvarala prozorčiće i otkrivala likove koji izražavaju različite emocije, čime se dodatno razvijalo povezivanje izraza lica i osjećaja. Koristili smo i “emocije na štapiću”, izrađene fotografije s emocionalnim izrazima koje su djeca imitirala, gledajući se u ogledalu. Ova aktivnost pridonijela je razvoju socijalne interakcije i imitacije. Pomoću umetaljki s likovima koji prikazuju emocije poput sreće, tuge, ljutnje i sramežljivosti, djeca su razvijala finu motoriku i preciznost.
Ovim aktivnostima poseban naglasak stavili smo na poticanje empatije i pozitivne socijalne interakcije: zagrljaji, lijepe riječi i nježni dodiri postali su dio svakodnevnih situacija. Čitali smo slikovnice koje tematiziraju emocije i razgovarali o tome kako se osjećamo i kako se drugi oko nas mogu osjećati.
Nakon tjedna ispunjenog emocijama, djeca su s jednakim veseljem “poletjela” u novu temu: pčele. Povodom Svjetskog dana pčela, koji se obilježava 20. svibnja, priredili smo niz aktivnosti koje su kod djece poticale istraživački duh, razvoj fine motorike, kreativnosti, ali i senzorno i simboličko izražavanje.
U likovnoj aktivnosti djeca su izrađivala pčelinje saće pomoću štapića sa spužvicama koje su umakala u žutu temperu. Na papiru su bili unaprijed pripremljeni šabloni saća, a djeca su, otiskivanjem, stvarala dojam punih saća, time su na simboličan način “punila” med. Stolno-manipulativna aktivnost uključivala je umetanje pon-pon loptica u šupljine koje predstavljaju pčelinje saće. Ova aktivnost ne samo da je djeci bila jako zanimljiva, već je pridonosila razvoju fine motorike, koordinacije oko–ruka i preciznosti. U građevnoj aktivnosti koristili smo magnete u obliku šesterokuta, koje su djeca na magnetnoj ploči slagala u oblik saća. Aktivnost je zasigurno poticala prostorno planiranje i suradnju jer je na ploči postala gužva. U okviru glazbenih aktivnosti, slušali smo skladbu Bumbarov let, koja je djeci bila neobična. Djeca su uživala u pjesmici Pčela boc – medo joj, koja im je poslužila kao poticaj za igru i pjevanje. Tjedan smo zaokružili simboličkom igrom “Let i zujanje pčela”, u kojoj su se djeca pretvarala da su pčelice, zajedno su sa svojim plišancima pčela letjela prostorijom, zujala, skupljala “nektar” (pon-pone) i zajednički se vraćala u “košnicu” (krilo odgojiteljice).
Kroz sve aktivnosti djeca su ne samo učila o važnoj ulozi pčela u prirodi, već su razvijala različite aspekte svojih kompetencije: od motoričkih i kognitivnih do socijalnih i emocionalnih.