Mjesec knjige u našem vrtiću
Objavljeno: 07. 11. 2023.Tijekom mjeseca knjige (15. listopad do 15. studeni 2023.) u odgojnim skupinama održavaju se mnoge aktivnosti vezane uz pjesme, priče, bajke, slova i govorne igre te razvoj interesa prema knjigama i slikovnicama. Aktivnosti provode odgojiteljice u suradnji s djecom i roditeljima.
Tijekom mjeseca knjige, u mješovitoj odgojnoj skupini započeo je i Projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA usmjeren je na promicanje čitanja među djecom vrtićke i školske dobi. Projekt okuplja autore i ilustratore iz Belgije, Makedonije, Italije, Poljske, Litve, Turske, Slovenije, Finske, Češke i Hrvatske, nudeći pritom razne vanknjiževne sadržaje, interkulturalne aktivnosti te upoznavanje zajedničke europske baštine. Djeca sudionici čitaju iste knjige i bave se istim aktivnostima, što pridonosi međukulturalnom povezivanju i proširivanju iskustava o užoj i široj društvenoj okolini.
Svrha je ovoga projekta ponuditi djeci knjigu koja zaokuplja pažnju svojim tekstom i ilustracijama, kao i izvantekstualnim elementima koji mogu biti poticaj za razgovor, promišljanje i aktivno djelovanje.
Osmislili smo i izložbu pod nazivom ovogodišnjeg slogana koji glasi Nek’ ti riječ ne bude strana(c)… Sve vrtićke skupine bile su u organiziranoj posjeti dječjem odjelu knjižnice u Čepinu, te Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića u Osijeku gdje smo gledali predstavu “Palačinka, pjesmuljak, puž, put i patuljak”.
Roditelji su se aktivno uključili u odgojno-obrazovni rad. Odabirali su slikovnice u dogovoru sa svojim djetetom te donijeli u vrtić gdje smo ih zajedno čitali i posuđivali prijateljima u drugim skupinama.
Osim u mjesecu knjige, odgojitelji u svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu koriste dječje knjige ili slikovnice, ovisno o dobnoj skupini djece.
Kvalitetna slikovnica pred djecom otvara niz životno važnih tema i iskustava. Posredstvom slikovnice djeca od najranije dobi usvajaju estetske, etičke i humane vrijednosti te razvijaju ljubav prema čitanju.
Cilj obilježavanja mjeseca knjige je pružiti djeci mogućnost zajedničkog druženja, listanja i komentiranja slika, prorađivanja iskustava i doživljaja (crtanje, igra lutkama, dramatizacija, ples i sl.). Kod djece se njeguje pravilan odnos prema knjizi, što znači pažljivo listanje stranica, popravak potrganih stranica te odlaganje knjige nakon čitanja na prikladno mjesto.
Brojna su znanstvena istraživanja pokazala da je čitanje djetetu od najranije dobi jednako važno za njegov razvoj kao i briga o njegovim osnovnim potrebama.
Rezultati istraživanja pokazuju da je mozak zdravog djeteta koje je bilo izloženo odgovarajućim poticajima znatno razvijeniji od mozga također zdravog djeteta, ali koje nije bilo primjereno stimulirano od okoline. (prema Sočo, 1997.)
“Možeš sjediti u knjižnici i u isto vrijeme biti na sva četiri kraja svijeta.” (John Lubbock)