Program prevencije zlostavljanja djece

Program prevencije zlostavljanja djece

Objavljeno: 31. 10. 2023.

CAP (Child Assault Prevention)
PROGRAM PREVENCIJE ZLOSTAVLJANJA DJECE

Od ove će se pedagoške godine i u našem vrtiću provoditi CAP program. Naš CAP tim čine ravnateljica Monika Tovarović, odgojiteljica Marija Majačić te psihologinja Maja Pospišil. CAP program sada je sastavni dio Godišnjeg plana i programa naše ustanove.
Trenutno su programom obuhvaćeni svi djelatnici Dječjeg vrtića Zvončić Čepin i roditelji djece s kojima će se provoditi program. Nakon pripremnih radnji koje će odgojiteljice provesti u skupinama, CAP tim kreće provoditi radionice sa djecom.

Što je CAP program?

CAP program jedan je od najkvalitetnijih i najpromišljenijih programa primarne prevencije zlostavljanja djece u svijetu. Programom se osnažuje djecu kako bi se mogli oduprijeti napadu od strane vršnjaka, napada nepoznate osobe te napada od strane poznate odrasle osobe. Djeca uče kako imaju pravo u svakom trenutku biti SIGURNA, JAKA i SLOBODNA. Ovaj program nastoji integrirati najbolje izvore pomoći u zajednici koji smanjuju ranjivost djece i mladih s obzirom na verbalno, fizičko i seksualno zlostavljanje.
Program provodi CAP tim, posebno obučene osobe koje su prošle program edukacije. Program se provodi prema uputama Udruge roditelja Korak po korak koji pružaju materijalnu i tehničku potporu.

Tko sudjeluje u programu?

U program su uključena djeca u godini pred polazak u školu (predškolci). Provođenje programa odvija se u tri koraka; održava se predavanje za osoblje vrtića, predavanje za roditelje i na kraju radionice za djecu.
Radionice za djecu održavaju se kroz 3 dana u trajanju oko pola sata. Predškolski CAP programa provodi se na način prilagođen djeci te dobi, kroz zanimljiva interaktivna predavanja, a o potencijalno opasnim situacijama razgovara se prije, tijekom i nakon izvođenja posebno osmišljenih igrokaza koje djeca mogu razumjeti, pratiti, ali i sami probati.
Svaki se igrokaz igra dva puta. Prvi puta netko od CAP tima opisuje dijete kojem nedostaju vještine za prevenciju napada. Nakon toga, slijedi grupna diskusija gdje se razmatraju mogućnosti koje potencijalna žrtva ima. Igrokaz se potom ponavlja, ali ovaj puta kao „uspješna priča“ u koju su uključene vještine koje su djeca upravo naučila.

Što konkretno djeca uče u CAP programu?
 Kako jasno i glasno reći NE onom tko ih pokuša ugroziti
 Od koga sve mogu tražiti pomoć
 Gdje otići na sigurno
 Kako se ponašati u društvu nepoznatih osoba
 Što su dobre, a što loše tajne

SVAKO DIJETE IMA PRAVO BITI SIGURNO, JAKO I SLOBODNO!